Vi väntade på våra hamburgare på Max....

..och bläddrade förstrött i dagens ST ! Och med rodnande kinder fick jag läsa detta....

- Renée Persson-Livh skapar också hus, men i måleri; gamla, vackra ladugårdar och boningshus från hemtrakten. Tekniken är så välbehärskad, ljusbehandlingen så utsökt att man ibland får gå riktigt nära för att se att det är måleri och inte fotografi. Men ofta finns ändå linjer och stråk, inte minst i växtligheten, som lossar motiven från fotots tunga verklighetsförankring och flyttar dem ett snäpp bortom det jordiska, in i den dimension av mystik, lätthet och tidlöshet som måleriet ger. Ett exempel är "Skanderåsen", som tittar fram ur lummig sommargrönska, som vore det knappt verkligt. Hästmålningarna är mer av sagodjur och färglekar.

Ett kulturreportage om utställningen på Arne Joneskonsthall.

Väldans, väldans glad blev/är jag för dom orden !!



Här är några av " barna" mina.....


Kommentarer
Postat av: Maija

Låt oss 08-or njuta av din konst också:

http://www.vasbykonsthall.com/2012/akvarellsalong.htm

;)

2012-02-04 @ 21:26:24
Postat av: billan

Har precis varit ut och hämtat morgontidningen, fyllt fågelfrö och stängt bildörren:)

Vilka fina ord om ditt måleri i tidningen....och du är så grymt duktig! Tur att jag har ända till april på mig att pallra mig dit till utställningen:)

Kram!

2012-02-04 @ 22:40:25
Postat av: Yvonne Frykman

Men det är ju så sant Reneé, man tror det är foton. Så himla kul att titta på dina målningar.

2012-02-05 @ 11:31:10
Postat av: Eva

Du ÄR grym Reneé!! Så otroligt duktig!

2012-02-16 @ 23:06:26
URL: http://evislillablogg.bloggplatsen.se

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0