Här jobbar jag !!!

I mitt kära lilla kök...



Köket blev iordningställt innan skolan började förra hösten, och det fungerar alldeles utmärkt !!



Matsalen målades veckan innan skolan började iår. Och vi fick nya matsalsmöbler. Det blev så fint..

- Jag lagar maten från grunden. Inga pulver och inga färdiga produkter. Färska grönsaker så långt det är möjligt..


Och det tycker jag att barnen ska ha !! ( " Mina" ungar frågar ibland om det är så..Och då känns det bra att kunna svara : Jaa !!
Och jag förstår inte varför inte alla skolkök vill göra det????
Jag kokar inte sylten och bakar inte brödet, än så länge. Och stoppar inte korven heller... MEN, hade jag tid så skulle jag !!





Inte så pjåkig utsikt från diskrummet....


Och kikar man ut där kan man få se en Kemilektion ute i det fria !!!!
Det syns inte på bilden, men det SMALL straxt efter....



Nåväl, det är riktigt roligt att laga mat till mina gäster.

Kommentarer
Postat av: billan

Lyckliga barn som får äta din fina mat....fast egentligen borde det vara självklart att det skulle serveras "riktig mat" på alla skolor.

Jag blir så varm och lycklig inuti när jag läser om din kärlek till "din mat och dina barn"!

Kram till dig min kära kusin!

2011-10-08 @ 22:06:20
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0