Blev riktigt överdjävulskt FÖRBANNAD igår....

...då en människa på Facebook la ut en bild !!

Ett foto som antagligen var taget på Nationaldagen i år. Bilden är på några mammor och deras barn. Alla ser glada ut. Man förstår att nån velat föreviga att dom var på Kalas och hadde det bra !! ( Och om det nu har nån som helst betydelse, så har dessa människor lyckats anamma vårt " inte alltid så fagra" samhälle. Jag känner en av mammorna och tycker mycket om henne..)

Mammorna och barnen är inte födda i Stöde. Dom föddes nån annanstans, lite längre bort. Men NU bor dom här och en av dom små döttrarna hade Sverigedräkten på sej.

Människan la ut den bilden och sen uppmanade hon andra att "Hitta ett fel !!!

Och via hennes kommentarer var det helt klart att hon menade att den lilla tjejen hade en dräkten på sej...

- Jag blir så trött på dessa Hill-billyrasister som sitter o spelar Banjo hela kvällarna !!! Dom är KORKADE och bittra och Stendumma men dom drar till sej flugor som en Ko-Skit.....

Jag har mött o möter detta fenomen ofta i vår lilla kommun.

Nån jag kände hade blivit faster . Hon sa: Jaa, det är roligt, men mamman är en jäkla neger!!   HÄPP !!

Nån sa efter att repat mod: Jag kan då iallafall säja att jag är en Rasist !! ( En liten lågmäld kvinna som jobbade inom äldrevården)
och hennes arbetskamrat klämde i med: Jaa, det är jag också !! Minsann..................................HÄPP !!

En man som arbetar i kommunen lägger ut bilder på sej själv på Facebook där han sitter i SS-kepsar och lägger ut filmer där Nazistgubbar håller tal.........................................................................................HÄPP !!
   
Dom här människorna tycker tydligen att dom BEHÖVER ha dessa åsikter. Dom är små , men dom märks o dom drar som sagt till sej annan skit.....

Kommentarer
Postat av: Annelita

Fler än jag som vart arg, skönt!



Jag anmälde det vidare till fb och sedan försvann visst kommentarerna. Lågt att bete sig på det viset!



Hoppas du har en skön semester! :) Kram.

2011-07-05 @ 12:26:45
URL: http://giraffen83.bloggplatsen.se/
Postat av: Reneé

Kram, Annelita !!!! Man blir så glad av kloka människor....

2011-07-05 @ 21:37:53
Postat av: tina

Ja men visst är det skrämmande. Jag vart så jäkla förbannad så jag höll på att koka över. Tycker att det är jättebra att det anmäls.

Så jäkla lågt.

2011-07-10 @ 10:26:44

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0