Ikväll drömmer jag om....

..när familjen Blir med HÄST igen !!!

Det kommer inte att ske imorrn men kanske medans jag lever iallafall......

-Jag tog o grävde ner mej ordentligt bland minnen o bilder från ett inte allt för avlägset HÄSTLIV !!! 

En tid då jag bitvis kånkade både vatten och bebisar med mej tidigt på morronen när fyrfotingarna i stallet skulle väckas. Då jag packade sågspån i 100 tals säckar ( med bebisar bredvid...). En tid som bestod av en oherrans massa mockning !! Och oro över att få tag i hö till vettigt pris. Pengar till hovslagare o en o annan veterinär..En vardag då man tittade ut genom fönstret MILJARDER gånger för att se om Kusarna hade det bra...En ständig ORO över om dom mådde bra !
Och så ett TOTALT välbefinnande då allt i Hästvärlden var bra. Fri tillgång till SNUSANDE av hästhals !! Och fri tillgång till att sent på kvällen gå ner i stallet och sitta en stund i boxen o prata med Hästen sin....

Jag tar o drömmer vidare en stund !!!!

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0