Finaste Olivia har varit sjuk.....



När jag kom hem på tisdag möttes jag av en hund som var i det närmsta utslagen. Hon bara låg....Och när hon väl klivit upp hadde hon svårt att lägga sej ner igen. Hon verkade ha ont i magen. Och jag har tyvärr varit med om att en älskad Berner sennen fick magsäcksomvridning, där utgången blev det värsta tänkbara..
Jag ringde jourvet. och blev hänvisad till Veterinärhuset på södra berget i Sundsvall. Vi åkte dit så fort vi kunde. Irma, Emilia o jag. Där möttes vi av alldeles underbar personal. Vi blev kvar till sent på kvällen. Alla möjliga prov togs. Hon röntgades , tempades, det tömdes analsäckar, och det sattes kanyler och hon undersöktes grundligt. Och hon uppförde sej helt exemplariskt o tålmodigt HELA tiden.
Det visade sej att hon hade svalt en STEN !!! ( 2cm ggr 2 cm) Den hade dock lyckats ta sej igenom tunntarmen och var på god väg ut i friheten...
Hon fick vätske-dropp och medikamenter som gjorde det lättare för den att färdas framåt .
Vi fick återbesökstid i dag.
Röntgen visade att stenen hittat en ny mark att ligga på..Den var borta !! Men hon hade fortfarande feber ?
Så det blev mer provtagningar samt ultraljud. Rakning av lilla magen o kallt klet !! Summan av detta visade att hon hade en urinvägsinfektion.
Så det blev en del Apotekbestyr. Men nu mår hon redan mycket bättre.


ÄLSKADE HUND !!!!!

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0