" Den blomstertid nu kommer "......

Inte nu !!  Men visst har man en alldeles självklar och starkt anknytning till just den Psalmen....Både gamla o alldeles unga hör den när det är skolavslutning.
Jag hade inte tänkt på att det faktiskt var nån som skrivit den !!?? Men för några år sen var jag en hel del på Gotland. Och en vän visade mej platsen där DEN skrevs...


Platsen heter HÅNGERS källa. Och en förmiddag på våren fick jag besöka denna plats !!

Jag är inte så värst religiös av mej, men i den stunden då jag satt där själv o visste att det var HÄR, just där jag satt , som en man för länge sen skrivit dom välkända orden, då var jag nog det närmaste Gud jag nånsin varit !!!!



Det var ett mycket speciellt ögonblick......

Kommentarer
Postat av: Eva

Oj, är det en psalm!?? Hade ingen aning alls om det.. Och så gammal dessutom! Och vilken känsla det måste ha varit att ha suttit på just den platsen! Jag skulle nog säkert känt likadant ;)

2010-09-12 @ 22:52:17
Postat av: hanna

Men mamma, inte nära Gud. Nära den där gubben som skrev sången kanske men vad i hela friden skulle Gud ha haft med det hela att göra?

2010-09-16 @ 21:46:30
URL: http://minamellanrum.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0