Vaknade med att VÄDERGUDARNA var på MIN sida i morse !!!

Mötte denna ljuva syn då jag gick ut på bron i morse....



ÅSKMOLNEN kom sakta men säkert åt vårt håll....Nån minut innan det brakade loss blåste det så passa att Syrenerna nästan vek sej...Sen började det mullra lite dovt , för att sedan växa till ett UNDERBART sjuhejarns Brak-Kalas av blixtar, Dunder o Regn !!!!!



Så Himla befriande efter dagar ( och nätter..) av Total HETTA ...Visst tycker jag om fint väder...( det säjer jag egentligen bara för att inte stöta mej med alla som tydligen trivs i allt det där varma.) Den brännande kvalmiga  värme som varit dom sista dagarna är inte kul !!! Jag trivs allra bäst på Hösten. Denna härliga tid...Klar luft, lagomt regniga dagar. Solen är mest snygg !!! Inte så rackarns het....
MEN, nu är det sommar o det har sin charm det oxå.



Gjorde CITRONDRICKA igår.

3-4 Citroner
1 l Strösocker
40 g Citronsyra
1 l Vatten

Koka ihop Socker, Vatten o Citronsyra. Skiva Citronerna. Häll den varma vätskan över dessa. Ställ i kylen över natten. Sila ifrån Citronskivorna o HÄPP !!! Jättegod Citrondricka.....



Dom sålde Svenska Jordgubbar utanför ICA idag. 10:-/kg. TIO SPÄNN......??
Jag ska " göra nått åt dom" imorrn...

Kommentarer
Postat av: Maija

TIO???????????????? idag var Konsums gubbar nere i 40... igår var det 79....

:-(



och jag kucklar å kokar jag med, du!! Fläderblomsvin minsann!

Och du, om du har blommande syrener kvar, så kan du få saftrexept...

2010-06-30 @ 22:31:39

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0