Min moster KARIN......

Hon har nog varit den viktigaste människan för mej.

Min kusin skrev ett meddelande till mej ikväll o berättade att hon nu kommer att dö alldeles snart.

Jag har , av nån anledning som jag inte riktigt förstår, inte hälsat på henne på länge.

TÄNKT på henne har jag OFTA !!

- Min moster KARIN är den starkaste människa jag nånsin mött !! När livet har varit svårt o jag velat ge upp har jag fått Kraft av att tänka på Henne....

Hon är äldst i en syskonskara av fem. Hon bodde kvar på gården o skötte den samtidigt som hon var en ensamstående mamma till sin dotter. Hon skötte sina föräldrar hemma på samma gård till dom dog....( Med allt vad den omvårdnaden innebar...)
Hennes arbetsinsats går inte att förklara...

Samtidigt som hennes vardag var fylld av detta var hon den allra tryggaste Faster/Moster till oss kusiner som bodde på den gården eller alldeles bredvid.

Ingen kunde lugna en ledsen Bebis som hon...Med en total självklarhet höll hon Sprattelungen i ett fast grepp o vyssjade den till ro på nolltid !! ( Försökte lära mej det, men lyckades inte riktigt !!)





På den här bilden bakar hon Tunnbröd !! Jag är så glad att jag fick vara där....



Jag brukade säja att hon var så fin när hon var ung !! Hon sa att hon aldrig känt sej fin....



Det här är Karin till höger o min mamma till vänster...

-Jag sa till min kusin att jag skulle åka dit imorrn. Hon sa : Det är inte alls säkert att du hinner dit....

Och kanske blir det så, att Karin dör innan jag hinner träffa henne. Men jag tänker att hon nog vet hur mycket jag tycker om henne.....Hoppas det !

Kommentarer
Postat av: Maija

den som en gång mött Karin glömmer henne aldrig!

KRAM!!!

2010-02-27 @ 13:13:29

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0