" Livet på Landet !!!"

DET livet är ju det enda jag känner till.( Fast jag har faktiskt bott i en stad i fem månader o i en hyreslägenhet i tre...)
Nåväl, jag är säker på att dom som väljer att bo i stan ser en massa fördelar med DET likväl som jag ser en massa fördelar medatt bo på landet.
MEN....det sker vissa saker när man nyttjar landsbygdsboende som inte är så himla förtjusande...
En sån sak är när vattnet TAR SLUT !!!!!!!!!!!!!
Då är det inte bara till att ringa Vaktmästarn inte. Det som hänt här är troligen att den vattenåder som porlar så glatt i vanliga fall frusit ihjäl !!??

Så i väntan på bättre tider , vad det gäller vattentillförsel, kånkar vi dunkar o är såååå sparsamma med det blöta.



Jag skottade upp en liten stig till utedasset härom kvällen. Är inte helt bekväm med att spola "manuellt" med en hink......

Back to nature !!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: hanna

men du är bekväm med dass och att inte spola alls, bara låta det ligga kvar därute och..ligga kvar?

2010-02-09 @ 08:29:33
URL: http://dancingnancies.blogg.se/
Postat av: lina

haha, bajsnödiga lilla mamman. det där låter inet helt kul. va barnen ska gilla skolan nu då, där dom har toaletter som spolar. lyx.

2010-02-09 @ 09:47:53
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: Marie

Du kan trösta dig med att jag bor i lgh (hyresrätt) och har nu varit utan kylskåp i två veckor. Har så gott som bara varmvatten i duschen, så har det varit senaste 4 månaderna. Det är med fara för livet man duschar. Spolar någon kallvatten någon annanstans så skållar man sig totalt. Och i januari hade vi 10 grader inomhus. Så stad och lgh är inte alltid speciellt förtjusande heller :)

2010-02-10 @ 10:44:30
URL: http://www.mwothw.com/blog
Postat av: maria karlsson

du som är så duktig på att rita,kan du skissa upp en liten symbol åt mig?TRo,hopp o kärlek,tänkte tatuera in det på handleden(insidan).söker på internet men hittar inget bra,det ska liksom inte bara vara ett kors,hjärta o ett ankare,lite "slingrigare"liksom..

jag finns på facebook om du vill nåt eller på mail:mariak75@hotmail.com



det här inlägget behöver du ju inte publicera..

2010-02-10 @ 19:12:53
Postat av: maria igen

mailen blev fel: mariak75@hotmail.com

2010-02-10 @ 19:14:43

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0