Nu förändras livet igen........

Jag blev ju uppsagd häromsistens ! Efter det har jag varit tillsvidareanställd......Och det har väl varit ok, men ändå med en viss oro i vardagen. Har verkligen tyckt om mitt jobb som kock på ett äldreboende, en arbetsplats där det givits utrymme för att utvecklas och att arbeta för att göra så bra mat som det bara är möjligt. Och där jag haft dom ALLRA bästa arbetskamraterna....Hade nog aldrig funderat på att sluta där om jag blivit fast anställd !!

MEN, Nu blev det så här !!!!

MIN kära skola i Erikslund kommer att återuppstå....I en lite annan skepnad, men på samma plats och med sin fantastiska " Skol-Själ" bevarad.

Jag sökte jobbet som kock där o FICK DET !!!!!!!

Så nu ska jag laga mat till 45 barn och deras lärare.  Jag får vara med och starta detta kök !!

Jag har en del visioner om hur det skall bli......


Att Matsalen och Köket känns som HEMMA !! ( Så mycket som det är möjligt...)

Att barnen har inflytande över Vilken mat dom ska äta....

Att det INTE serveras några Halv/Helfabrikat !!

Jag börjar arbeta där den 16 augusti. Massor att planera o massor att  göra......

Känns kul !!








Kommentarer
Postat av: Camilla

Härligt!! Hoppas du jobbar kvar där när Clara börjar, för då vet jag att hon får en god och nyttig mat:=) Hon börjar år 2011.... Jätte roligt för din del och även för barnen:=)

2010-08-06 @ 10:46:52
Postat av: Eva

Men vad härligt!! Jag får verkligen gratulera dig till jobbet!! Barnen kommer att få god mat! Jag vet ;)

2010-08-12 @ 20:06:45
URL: http://kvarnvagens.blogg.se/
Postat av: Elin

Men så fint!!

Rätt människa på rätt plats!

Lite av utmaningen blir kanske att få barnen att våga sig på riktig mat. Det är inte "gott" om det inte smakar mamma scan på dagis iaf! :)



Lycka till!

2010-08-17 @ 09:04:07

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0