Vissa möten i livet sätter sina spår........

TAGE !!!!!
Ibland vill jag lixom försöka förklara vilken slags relation den röda Kattrackarn o jag har....



Det är så klart mest för min egen del jag gör det då det är näst intill ( eller fullkomligt !!) omöjligt för en annan människa att sätta sej in i en annans DJURRELATIONER.

Ikväll har jag iallafall gråtit  . Med Tage bredvid mej i soffan grät jag en slags förberedande skvätt över det faktum att han kommer att " möta sin Herre, gå hem, tippa av pinnen " nångång inom dom närmaste sextio åren !!!! ( troligen närmast femtio nio...)



Uffe kom o undrade varför jag grät o jag snörvlade fram att " Livet blir inte riktigt bra när Tage e borta !!! Han försökte trösta o sa att " Men, du ska glädjas åt att han är här NU....

JA, men det är ju det jag gör !!!!!!!!!!

Jag håller på att glädja ihjäl mej för att han fortfarande lever.

Men jag vet att Kattrackare går o DÖR. Och tanken på att han ska va borta en dag e så bedrövligt hemsk även om han ligger bredvid mej o kurrar...



Jag är egentligen alldeles väldigt realistisk vad det gäller djurs livstid o att vi får ha dom en kort stund o livets gång o sånt, MEN när det gäller TAGE låter det mest som en massa dravel.......

Det gör redan ont !!!!

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0