Tror kanske att det på nått vis har med Ulf att göra......

...det faktum att Julgranen står kvar i all sin prakt !!!  Girlangerna hänger fortfarande Glada o Gröna runt dörrkarmarna....Tomtarna har alltjämt jour. Och dom röda kulorna glittrar ännu !!!

- Jag har alltid, ALLTID, plockat undan julpyntet ca en kvart efter Jul. Då var det Klart !!  Kalas-Slut...Och PUNKT-SLUT !!!!
Men i år blev det inte så....
Kan det bero på att Julen var fantastisk ( På absolut ALLA sätt...) Och att jag vill hålla kvar lite av den stunden  ????
Kanske är det så.....
Nåväl, i morgon plockas julen ner i små lådor !!!!
Tack, för i år.

Kommentarer
Postat av: AnnaSv

Hej!



Vad roligt att du hittade in till mig. Julen ska bort hos oss också idag. Hoppas jag...



Är det du som tecknar sådana fantastiska bilder? De är helt underbara! Tack för att du delar med dig!

2009-01-05 @ 08:40:02
URL: http://annasv.blogg.se/
Postat av: Maija

Jag har lärt mej att TjugondagKnut åker julen ut - då är det julgransplundring!!

Själv har jag alltid haft lite problem med det och nog kan man ge sej den på att några tomtar smyger sej undan och dyker upp vid påsk - så jag har ju slutat julpynta och kör med åretrunt-tomtar.

Men Erics lilla mormor håller som tur är på traditionerna och har alltid julgransplundring med honom - nu blir det ju inte så mycket lekar o fiskdamm med bara ett barnbarn, men han har alltid varit nöjd ändå!

Så till nästa år tycker jag att du ska satsa på den ny familjetraditionen, julgransplundring!

Min barndoms julgransplundringar började med lekar som Hela havet stormar (& Ryska Posten!) och Raketen, sen granavklädning (mammorna plockade själv bort allting före kalaset och hängde sen dit lite symboliskt som barnen fick plocka av) och utkastning av granen och sen fiskdamm! Och naturligtvis intag av både tårta och varmkorv...

Ingen jul utan julgransplundring!!! ;-)

2009-01-05 @ 09:36:04
URL: http://tantelin.livejournal.com/
Postat av: mammans gubbe

eller är det så att gubben gärna har kvar pyntet till påsk och du gjorde en liten kompromiss på ett par dar?

2009-01-05 @ 18:05:52

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0