Tänkte berätta om mina Fobier......

 NAVLAR !!!!  SPINDLAR !!BLÖTA TRÄ-REDSKAP !!! STORA STENAR !!! Precis under vattenytan...

Det e dom sakerna jag har RIKTIGT svårt för i mitt lilla liv !!

Om jag ska rangordna dom kommer nog faktiskt dom där FÖRBANNADE blöta Trä-redskapen högst upp på SÄMST-Toppen ....Jag blir totalt förlamad när jag måste röra ett sånt. Jag vill inte förklara varför , för det är som att förklara varför det det gör ont att dra ut en visdomstand eller varför man KRÄKS om man kör fingrarna nog långt ner i halsen eller varför man inte vill ÄTA en ryamatta !!

Navlar !!!???  Dom tjänade ju definitivt sitt syfte när man skvalpade omkring i mammans mage. MEN SEN ????
En liten onödig hålighet i kroppen som bara orsakar obehag....Den som rör min navel är INTE min vän !!!

Spindlar ! Jag är en NATURENS VÄN o fattar väl att dom har nån slags uppgift att fylla. MEN nånting händer inom mej när dom där små djuren rör på sej, ( det händer nått när dom sitter alldeles still oxå...) Det startar en reaktion i hela kroppen , nån slags FLYKT-reaktion !!  Den som släpper en spindel på mej är INTE min vän !!

Sen har vi " DOM STORA STENARNA ALLDELES UNDER VATTEN-YTAN " .......Nånting så VIDRIGT !!!  Det går ganska bra om en del av dom sticker upp. Men dom där som ruvar straxt under ytan.... Jag blir YR, RÄDD o tappar all Verklighetsförankring då jag ser dom....  Den som lägger STORA STENAR alldeles under vattenytan när jag ska komma dit är INTE min vän !!!

Kommentarer
Postat av: Maija

Getingar är värst!!

- om man har blivit stucken ett antal gånger (å särskilt en gång av en elefantstor geting som bodde i eran vedhög i Gissjön) så är det kört! nackhåren reser sej om dom kommer närmare än 1 meter och kallsvetten rinner!

- branta stup är också läskigt! magen vänder sej ut och in om jag kliver upp på en stol!

2009-01-22 @ 23:14:23
URL: http://tantelin.livejournal.com/
Postat av: Vickie

Jag har också navelskräck...ryser och kutar rygg samt sätter händerna över magen i skyddande pose

2009-01-29 @ 22:54:35
URL: http://worldofvickan.blogspot.com

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0