Det dök upp en dam i köket idag.......

...en Främling !! 

Hon berättade att hon var så orolig över att hon inte fått kontakt med en " bekant-pensionär " som hon försökt ringa under en vecka. ( En bekant som hon sa var väldigt ensam o inte hade några anhöriga ...)  Hon undrade om vi kände till den gamla damen eftersom vi skickar mat till gamla.
Vi kände inte igen namnet men ringde till hemtjänsten o frågade.....Dom kollade med varandra men dom visste inte vem det var !!
Ok !!   Här bor det en alldeles ensam människa nånstans i en lägenhet som möjligen har nått slags socialt nätverk genom att PRO bekantingarna reagerar om man inte kommer på deras träff.......

Vi ringde Polisen iallafall.....Berättade att en Tant dykt upp på jobbet som var orolig !! 
Och dom tog det på fullaste ALLVAR.  Gulle-Polisen !!  Och bad om mitt tel.nr..
Dom skulle skicka PATRULLEN direkt..

Sen släppte jag det  !!

Men sen nån timme senare då jag kommit hem från jobbet ringde nån från Polisen o sa " Tog Patrullen kontakt med dej ????

" Nää, sa jag .
"  Tanten var vid full vigör , sa den lilla Polismänniskan då...

Vad vill jag berätta med det här då ???

- Jo, det blev ju lite VARDAGS-DRAMATIK i köket då tanken kom att det kanske lnånstans låg en liten / eller stor ( vad vet jag..) tant som kanske inte mådde så himla bra eller som rättare sagt kanske var DÖD...

- Pensionärs-kamraten sökte sej till oss i köket !!  ( Hon kanske inte hittade nånannan...)

- Tjejen på Hemtjänsten förstog allvaret och kollade upp om dom visste vem hon var o RINGDE tillbaka !!

- Polisgubben i telefon var såå trevlig o vi spånade på om man kanske skulle få tag i jour. vaktmästaren om Polispatrullen var sen....

- Dom ringde upp o berättade att Tanten mådde bra !! Till den enda människa dom fått telefonnr. till...

En Positiv Upplevelse ....



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har alltid tyckt om det du målar/ritar. Gör du hundporträtt på beställning så att säga? Har ju en liten (?) buse nämligen. Vad tar du för dem isåfall? Du kan ju kika in på min lilla blogg och kolla om busen är något att klottra ner... Kram

2009-01-19 @ 20:23:15
URL: http://snomonster.blogg.se/
Postat av: Jojo

Denna man var tyvärr inget hjärnspöke,

livs levande..



men Vem som skickat honom vet jag inte,

om det är fader ett eller psykopaten...



men jag har gjort det jag kan,

pratat med polisen

och lever nu efter deras råd..



att vara extra vaksam...

2009-01-20 @ 19:31:17
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: mammans gubbe

Men nu får du skärpa till dig och skriva och teckna

i bloggen jag får ju abstinens.....Kram

2009-01-22 @ 20:27:49
Postat av: mammans gubbe

Nu får du skärpa till dig och skriva och teckna jag får ju abstinens.... Kram

2009-01-22 @ 20:29:41

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0