Det fanns en liten hund en gång som hette RITVA !!



En Tysk Jaktterrier. Alldeles förtjusande GALEN o jätteglad.....( Den Lilla jakthunden med den STORA jaktivern, står det )

Vi jagade tillsammans hon o jag !!!  Vi var nybörjare bägge två då, men vi var seriösa o hade kul . Hon fick på nåder vara med på älgjakten ett år. Och tänk att andra dagen kom hon med en älgtjur till mej !!  Jag hörde hennes VILDA ( hysteriska!!) skall bakom älgen men såg henne inte p.g.a av gräset var halvhögt ..Älgen hade dock förstått allvaret i hennes jakt !! Jag sköt älgen o hon satt som en Drottning uppe på älgen o morrade o fräste när jaktkamraterna kom dit. HENNES älg... Hon var som en FURIE i skogen men som en gammal , lat Katt inne. Jag är glad att jag träffade henne....

Kommentarer
Postat av: lina

åh den första och sista va mitt i prick, hon brukade ju sitta i pappas knä femför tvn och äta gosaker. och nä man höll fast henne runt lillmagen då hon verkligen ville ha nånting, vilken stark och hård liten kropp. ja hon va underbar hon.

2009-02-10 @ 21:06:34
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: hanna

åh lilla rippan..

Jag måste nog gifta om mig med en jägare så jag får ha en galen liten hund-råtta igen.

Näst sista bilden är mitt i prick (jaja, ALLA är mitt i prick). Jag glömmer aldrig hur hon hängde sig fast i saker, och hur hon stelnade till när hon gjorde det. :D



Och när hon DÖK! ååååh.

2009-02-10 @ 21:57:13
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/
Postat av: Maija med glasögon...

vad säjer älgen??

2009-02-11 @ 08:26:31
URL: http://tantelin.livejournal.com/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0