TAGE !!! ( Jag kanske gör en Tage-Blogg....)

Det kanske inte är helintressant att se bilder på nån annans katt, MEN han måste dyka upp här i tid o otid......

- Det har bott en hel massa katter hos mej genom åren. Två av dessa katter har " tagit mej med storm " !!!

SMIRRE ( Smirnoff) levde jag med för länge sen.Vi möttes i Umeå o han följde med till Fränsta o bodde där. Han följde med på promenader, som vore han en hund...Han sov på min arm under täcket på nätterna. Han hängde över min axel när jag " bökade" i trädgården. Han var speciell.....Han litade fullkomligt på sina människor.

Sen kom det många katter. Och så kom TAGE !!!!

- Skulle titta på kattungar . Men in i köket kom KUNGEN gående, och jag blev HELT o FULLKOMLIGT betagen.... Och ägarinnan frågade om jag kanske ville ha honom ?????? Trodde att hon skojade. Men när jag åkte därifrån hade jag Tage med mej. Första tiden var han vettskrämd. Han var rädd för barnen o mej o allt som fanns hemma hos oss.... Men vi hade våra stunder Tage o jag ( långa stunder) då jag lovade att allt var ok och att han inte skulle vara rädd. Jag satt i timmar framför sängen han gömt sej under och efter ett par dagar kom han fram. Först för en liten titt, sen för att våga prata med mej lite...Det hela tog lååång tid . Men det löste sej !! Han började lita på mej. Och att få den tilliten från en kattherre av hans kaliber o intrigitet gör en ödmjuk.

Han trivs så himla bra i vårt nya hem. Han är gladare än på länge . Och jag tror att han kommer att leva i 30 år till, MINST !!!

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0