Gjort tårta HEEELA dan !!!

Det är kära lilla barnbarnet Mirandas kalas i morrn, och den lilla bestämda damen gav order för länge sen att : Mormor ska göra en tårta !! Och då är det ju klart att mormor gör en tårta. Beställningsordern löd : Den ska va Gul med blommor på o nå ÄNDA upp till taket !!  Det ÄR blommor på den, men den e inte gul o den når inte alls upp till taket.....Jag beställde bottnar av bagarn i byn ( Jag har sagt det förut o söjer det igen JAG BAKAR INTE !!!!!) Men dom va snea o vinda o inte i dom diameter jag ville ha dom...Så jag fick " snickra" en hel del. Sen hade Mirandas lilla mamma bestämt att det skulle vara en speciell fyllning i den , sån som det e i riktiga Prinsesstårtor !! Tänkte kringgå det o fuska med vanlig vaniljkräm som jag listigt skulle förädla med en massa vispgrädde..Men lilla mamman ringde o frågade med barsk röst om jag sett receptet hon mailat ?? För hon ville då INTE ha sån där äcklig pulver vaniljsås !! Det e klart jag ska göra den svarade jag . Kokade ihop krämen efter konstens alla regler MEN den rackarn stelnade aldrig.....Till slut tog jag den iallafall o fyllde tårtorna så att jag kunde börja klä den i marsipan o sen dekorera...Den blev som sagt va inte Gul !! När jag var inne i TÅRT-DEKORATIONS-BUTIKEN flippade jag ur bland alla marsipanfärgningsfärgerna.Så TÅRTAN e nu lila, turkos, rosa, vit,grön o gul...Gubben min säjer att den ser ut som en 70-tals lampsärm !!??

Kommentarer
Postat av: Gubben

Har du finskt påbrå? tänkte närmast på lampsärm

2008-10-22 @ 23:28:52
Postat av: Anonym

Har du finskt påbrå? tänkte närmast på lampsärm

2008-10-22 @ 23:29:32
Postat av: lina

hoho, lampsärm, det va kul. lampsärm lampsärm lampsärm.

2008-10-23 @ 00:07:38
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0