Vilken bra sommar det här är........

Jag bara STORTRIVS !!!

Vi pysslar och stökar Ulf o jag. Slipar o målar, gräver o kör jord. Mäter o snickrar...... Och ingenting känns jobbigt att göra. Vi resonerar och kommer överens om hur saker o ting ska vara. Men vi har en del ställen o saker som vi gör lite mer som vi vill....Himla härligt att samarbeta på ett sånt sätt. Tror kanske lite att det handlar om nån slags respekt för varann. Oavsett vad det beror på så är det väldigt fint !!!!

Jag har fortfarande semester.Den här tiden då jag varit ledig har innehållt allt det som en semester ska innehålla...

SOVMORGNAR ( Blir väckt av Hundvalpsrackarn kl.6.00. Då går vi ner o kissar. Jag oxå ! Sen landar vi i soffan o ser på ALLA ÄLSKAR RAYMOND Bästa morronprogrammet . Sen somnar vi om....

MYGGBETTSSVULLNA ben....( Tror inte vi behöver oroa oss över om Myggbeståndet påverkats av taskiga klimatförhållanden..)

Riktigt HET, KVALMIG, STILLASTÅENDE luft !! Sån värme som nästan tar kål på mej...

Underbara SVALKANDE REGNSKURAR !! Då allt det kvalmiga försvinner och grässtråna o jag slipper kippa efter luft en stund....

RÖDVIN o ett korsord ( Som jag efter en liten stund inser är på tok för svårt för min lilla hjärna redan innan vinet är slut...)

Kött som marineras , Jordgubbar som rensas, Gräslök som plockas, Barn som badas, Gräsmattor som klipps om o om igen...

Min semester är slut till helgen, men det är så himla MYCKET sommar kvar !!! Och det blir kul att jobba igen oxå..

Och om nån vecka kommer Stordöttrarna med sina familjer hit o stannar ett par veckor. Då får vi vara tillsammans ALLIHOP !!!

Sagt det förrut o säjer det igen...

Vilken bra sommar det här är !!!!



Kommentarer
Postat av: Maija

man kan ju få mul- och klövsjuka av längtan efter allt det här somriga!!! Själv sitter jag i en tyst lägenhet UTAN UTEPLATS och tittar på grönskan utanför...

kanhända är jag på väg norrut om någon vecka och skulle gärna titta in på hemvägen, ta en fika och beundra odlingar, valp, gubbe och ungar...

:-)

2010-07-09 @ 14:44:29

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0