Idag har jag varit o fixat PASS !!!!!!!!



Och det gör man på Polisstationen i Sundsvall . Kön var lång ( Många ska ut på äventyr i vida världen !!)
När det var min tur äntrade jag själva Så-Här-Gör-Vi-Pass båset och mötte där Fru Polis !!!!
Hon bad om körkort, frågade hur lång jag var samt sa med myndig stämma åt mej att ta av mej glasögonen....Tänkte att frågan om min längd skulle behövas för att hon skulle veta hur många cm hon skulle HISSA upp mej !!!! Fast jag vet nu att hon nog ställde in kameran...
Nåväl, BLIXT o PIP blev det !!!!
Sen frågade hon om jag ville ha mina FINGERAVTRYCK med på Passet ????

Men YES !!!!! 

Uffe berättade innan jag for till stan att det skulle bli obligatoriskt med fingeravtryck f.r.o.m måndag....
Fru.Polis informerade mej om just detta och då jag med iver i blicken tackade JA
 instruerade hon mej till att placera mina båda pekfingrar på två röda knappar, sen sa det BLIXT o PIP igen...
Jag tror o tänker nu att jag är en bland dom första i SVERIGE ( Världen kanske....) som har mina små pekfingrar med i mitt PASS !!!  Känns HISNANDE o BRA.....

Kommentarer
Postat av: lina

ingen kan då klaga på att du inet blir glad för de små sakerna i livet. :D

2009-06-24 @ 20:01:12
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: lina

men huga lillgubben!! :)

2009-06-26 @ 09:19:38
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0