Vad jag arbetat med !!!!

Tänkte berätta vilka olika sorts jobb jag haft......

Blomsterhandlare - Har jobbat på flera olika. Guldbransons Blh , Fränsta Blh, Söderbergs Htrg, Ånge Blh o Mariehems Blh. Samt en Kommun trädgård.

Öppna -Förskolan-Fröken . Både kul o inte kul. Trevliga mammor o barn men man var ju som en slags serviceperson bara....

Slaktare o Styckare - På en gårdsbutik. En fin sådan där djuren behandlades respektfullt medan dom levde o köttet behandlades aktsamt fram till kunden..

Väderobservatör för SMHI.  Läste av en massa mätinstrument var fjärde timme ( Molnsort, molnmängd, molnhöjd, luftfuktighet, vindstyrka , vindriktning, temperaturer.

Bildlärare.  På en högstadieskola. Världens roligaste jobb....Många kids  som jag fick en så fin relation till. Många pratar jag med fortfarande. Tack SKITUNGAR !!!

Resurslärare En tokig fröken o ett gäng småtokiga elever fick ett eget rum på skolan där vi försökte göra nån slags mer nytta än att teckna....

Badhusarbetare . Som badvakt, städare och i kassan.

Avbytare. Mjölkade andras kossor ett tag.

Fiskodlare .  Odlade regnbågslax under ett antal år. Slaktade tonvis med fisk, kall o varmrökte gravade o sålde.

Vatten o Avlopps-Registrerare.  Äh, jobbade med att mäta upp avloppsledningar i en viss del av kommunen ett tag....

Anstaltskök. Som kock o handledare för dom interner som hade köket som arbetsplats.

Skolkök. På en lågstadie-mellanstadie-högstadie-gymnasie skola . Och på en liten låg-mellanstadieskola. I ett dagiskök.

Äldreboendekök Lagar mat till hemtjänst, ett annat äldreboende , matsal o boende i huset.

Lekmannaövervakare Som ett slags stöd till nån som är på väg till rätt sida efter att ha levt lite huller om buller...

Kontaktperson/familj Som ett stöd eller som avlastning då det kan hjälpa till att få vardagen att snurra lite lättare....







Kommentarer
Postat av: Maija

Jag räknade och fick det till 15 - du har inte glömt nåt?... ;-)

jag kan nog inte bräcka dej, fast jag är hela 6 månader äldre... men jag gör ett försök:

1. diversearbetare på kartongfabrik

2. kassabiträde livsmedelsbutik

3. städerska aluminiumsmältverk

4. kassabiträde mack/närlivs

5. klädinsamlings- och loppmarknadsarbetare

6. städerska friluftsmuseum

7. lagerarbetare postorderfirma

8. kretskortsmontör

9. barnskötare dagis

10. barnskötare fritids/förskoleklass

11. förskoleresurs

12. blomsterhandelsbiträde (jodå, jag hade denna bloggs innehavare som Role Model!)

13. cirkelledare

14. forngårdspedagog

15. ... kom igen! tänk! ... gnöööööö kniiip nåt som jag fått betalt för?... okej då, torgkärring! sålt mitt eget och andras hantverk. Svart? Njaa, inkomst av hobbyverksamhet... ;-)

Äsch, du slog mej på målsnöret! Du är bäst!

Kram! /Maija:-)

2008-10-30 @ 22:19:16
URL: http://www.flickr.com/photos/Tantelin
Postat av: lina

men va fan, nog för att ja mins att vi fick följa med och kolla av den där väderstolpe grejen på natten men var fjärde timme!?! du måste ju varit helt koko på den tiden du.

2008-10-30 @ 22:27:43
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: Mamman

Lina: Vist va jag koko !!! MEN det var för att du o Hanna skulle få vara hemma så länge som möjligt innan ni skulle på Dagis.

2008-10-30 @ 23:19:20
URL: http://motivlivh.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0