Nu ska dom DÖÖÖÖÖ.....



Alla dessa Rackarns Ulvar som smyger omkring bland stugorna o GLUFSAR i sej älgar, små människobarn, jakthundar o fastrar o mostrar !!!!!

- Idag har det hitills skjutits 22 vargar o regeringen har bestämt att det KAN få finnas 210 st kvar ????

Jag känner nån slags stor sorg över att detta sker...Och jag förstår det inte.

Ska vi kanske införa licensjakt på GETINGAR ??? Eller på Svaga isar......

Ska vi eliminera vissa människors rädsla för naturen genom att eliminera det som utlöser deras rädsla ???

Jag är själv jägare, o hyser den allra största respekt för det jag då gör. Det tog mej många timmar, dagar, månaders funderande innan jag beslutade mej för att börja jaga. Jag försökte tänka mej in i alla olika situationer o alla etiska tankebanor.

Varför skulle jag döda ett djur ?? Jag tänkte då att om jag skulle äta kött borde jag oxå inse vad det innebar att FÅ kött...Att döda djuret som skulle ge mej kött . Jag har arbetat som slaktare oxå...Det är laddat o låter hemskt. Men om djuret som skall bli MAT hanteras med största respekt är det inte så illa...

Vad jag vill binda samman detta med är ATT HA RESPEKT FÖR LIVET !!!!! Och att jag inte tänker ÄTA Varg......


Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0