Ledig fredag !!!

Nu blir det tre lediga dagar igen. Jag trivs så bra med mitt arbetsschema på jobbet. Vecka 1 jobbar jag mån, tis, fred, lörd o söndag. 7.00-18.00 . Vecka 2 jobbar jag ons och torsd. Samma tider. Det är ett Mastodont-Pass när man jobbar helgen men det uppvägs av ledigheterna....
Igår var det ett sånt där härligt ÖS i köket. Vi arbetar ju så att vi förbereder en massa nu. Det krävs en hel massa planering men är nödvändigt då vi lagar all mat från grunden. Vi får även allt kött och all fisk färskt nu från lokala producenter !!!
  Känslan av att få packa upp FÄRSK fisk som ligger inbäddad i is och som doftar just färsk fisk är helt fantastiskt !!! Jämfört med djupfrysta små isiga fiskbitar eller ännu värre som det var tidigare Färdigpanerad Fisk som man slängde på bleck o satte in i ugnen.....HU !!!
Och Köttet är oxå alldeles fantastiskt bra...Doftar som kött ska , lagom mörat, snyggt " städat" . Jag har ju abetat med kött förr på ett gårdsslakteri och uppskattar verkligen att få arbeta med så bra råvaror. Jag stekte Wallenbergare till 160 personer igår o kände glädje hela tiden över att jag visste att det var BRA mat .....Och våra gäster uppskattar verkligen skillnaden.

Hm !! Jag tänker jobb fast jag e ledig...Det är väl för att jag tycker så mycket om det..

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0