Tänker på en sak........

När jag var ung och sket i skolan o började jobba i stället var jag så rackarns mån om att göra bra ifrån mej !!!!
- Jag VILLE att mina arbetsgivare skulle tycka att jag var duktig. Jag VILLE verkligen visa att jag klarade av jobbet och nästan VADSOMHELST !!! Och var det så att dom berömde mitt jobb blev jag SÅÅÅ Stolt.... Faktiskt så pass stolt att det varar än...

Jag möter unga människor i mitt jobb nu som inte riktigt tänker o känner så...
En del går in i jobbet som vore dom redan Världsmästare. Det går INTE bra !!
Andra börjar jobba utan AMBITION......Det går inte alls bra heller......Några bara för att få lön !! ( Man uppehåller inte en arbetsplats bara för att få lön när det finns människor som Vill jobba , utvecklas o göra ett bra jobb..)

Jag tycker o vet ju att vårt jobb är ett väldigt viktigt jobb, men det spelar ingen roll vilket jobb man har, man SKA GÖRA SITT BÄSTA !!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där var väl det dummaste jag hört, det är ju inte precis så att man kan välja och vraka bland jobb, ungefär som när du var yngre.

Man tar det man kan få, vad det än visar sig vara, vare sig man gillar det eller inte.

Hur skulle världen se ut om man bara fick jobba med det man verkligen ville göra/utvecklas i?

Huvudsaken är väl att man gör det man ska på jobbet, vare sig det är för att få lönen eller för att det är kul.

2009-07-29 @ 00:12:32
Postat av: ...

Kunde du inte svarat på kommentaren ist?

2009-07-29 @ 00:29:04
Postat av: Maija

Om alla fick jobba med det dom trivdes med, utvecklas och få uppskattning så skulle världen vara ett mycket bättre ställe! Basta!!

Jag håller med om att vi verkligen kunde gno aschelet av oss för att visa oss duktiga, vi ville ju vara vuxna... Men hur många har idag jobb o egen lägenhet innan de fyllde 20, som vi? Eller när de var 16 som generationen före...

Fast då fanns det också såna som antingen alltid visste bäst eller slas-hasadade omkring på andras bekostnad :-(

2009-07-29 @ 14:53:05
URL: http://tantelin.livejournal.com
Postat av: ...

Det var prat om att man bara fick jobba med det man verkligen ville.

Hur många vill ta på sig/utvecklas inom skitjobben?

Såsom t.ex sophämtare, slamsugare osv?

2009-07-29 @ 17:11:59
Postat av: Maija

sophämtare o slamsugare trivs med sina arbetskompisar och får bra betalt, vilket städare inte har (fast de kanske trivs, vad vet jag. (jag har städat, det är samhällets nr1 viktigaste jobb o det är ganska ensamt - och dåligt betalt. Att man då får arbetsledningens uppskattning är viktigt! men att utvecklas är svårt, hur många sätt att städa på finns det. Se det som ett genomgångsjobb, när jag var 20 var det tufft tungt, idag skulle jag inte orka alls...)

2009-07-30 @ 19:25:42
URL: http://tantelin.livejournal.com

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0