Anonyma kommentarer tycker jag är.....

.....Kul !!

Fortsätter i ämnet lite till...

Man kunde inte alls välja o vraka bland jobb när jag var ung. En del jobb blev inte alls det man tänkt sej.  Men om man tackar ja till ett sådant jobb så ska man ändå känna arbetsmoral,  både inför sej själv och inför det arbete man ska utföra. Alla jobb som finns, finns för att dom behöver utföras....
Jag har haft många jobb som kanske inte varit precis vad jag helst velat göra. Men jag har alltid drivits av en vilja att göra dessa jobb så bra som möjligt.Och jag har ALDRIG sagt att arbetat nånstans bara för att få lön.
Och varför nervärdera arbeten som sophämtare och slamtömmare ??? Man kan ha en gnista när man kör sopor oxå...( Jag har gjort det !!)

Kommentarer
Postat av: ..

Vad jag vet har vem jag är ingen betydelse, så.



Välja och vraka, man kan iaf säga att det var bra mycket lättare att få jobb på din tid, och det lär du veta själv.



Och nehejnej, det har du aldrig sagt, nej. I quote; "Några bara för att få lön !! ( Man uppehåller inte en arbetsplats bara för att få lön när det finns människor som Vill jobba , utvecklas o göra ett bra jobb..)"



Och jag skulle inte kalla det att nedvärdera, jag är realistisk.

Jag tvivlar att det finns särskilt många som har ett brinnande intresse för sophämtning och slamsugning och bara drömmer om att få utvecklas inom det.



Summan av kardemumman är ju dock att vi är i en sån tid där man inte kan vara så kräsen och bara jobba med det man vill.

Det är otroligt svårt att få jobb nu, iom lågkonjunkturen och allt, man måste ta det man får, intressant eller inte.

Så länge man gör det man ska på jobbet så ser jag inget problem i att man gör det bara för lönen, man måste ju ha något att leva på.

2009-07-29 @ 21:38:31
Postat av: Reneè

Till...



Vad menar du med att du är realistisk, kontra nervärderande ?????

Man gör inte "karriär" inom vissa arbeten, MEN man kan göra ett bra /bättre jobb...Beroende på hur man ser på sitt arbete !!

Och nej, man kan inte vara kräsen i dessa tider . MEN man kan välja att göra ett bra jobb om man får ett jobb eller " vara på jobbet " för att få lön....

Stor skillnad på tankesätt tycker jag !!

2009-07-29 @ 22:31:18
Postat av: ..

Err, ja. Att sanningen är den att de jobben inte är alltför eftertraktade? Eftersom jag inte sagt att det är något fel eller så på de jobben kan det inte kallas nedvärderande.

Ja, men du säger ju att man ska inte jobba på stället om man bara är där för lönen?

Men faktum är ju att man kan sköta/göra ett bra jobb, enbart med lön i tanke.

2009-07-30 @ 00:48:43
Postat av: Maija liksom

"Men faktum är ju att man kan sköta/göra ett bra jobb, enbart med lön i tanke."

inte hur länge som helst, till vilket pris som helst, 1962 kanske, men inte idag. - det måste finnas något mer också, som trevliga arbetskamrater.

2009-07-30 @ 19:30:13

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0