Snart är jag HEMMA igen !!!!




...bland FÅRSKALLAR, HÖNSHJÄRNOR, GRISIGA GRISAR, HÄSTSKIT,  o FLUGOR !!!!!

Och det är banne mej på tiden....Jag har levt villa-liv ett par år nu och varit snäll o duktig, men det har känts TOMT !!!!

Jag behöver ett evigt Bräkande, Kacklande, Frustande o  Nöffande....

- Mina naglar skall svarta som den jord dom grävt i. Jag skall vara full av bromsbett på kvällen, armarna skall kännas lika tunga som alla säckar jag burit. Benen sönderbrända av brännässlor. Jag ska känna en ständig , malande oro över om alla djur är friska o har det bra. Mina händer skall vara fulla av blåsor efter all vedstapling. Heta dagar ska jag kånka runt en massa hö-balar som gör att en svettig kropp blir en kliande kropp oxå.....Jag skall köra omkring en massa DJURSKIT !!!!!!!

Och det kommer att vara tidiga sommarmornar då man möts av  " Djurljud " då man öppnar dörren till stallet.....Man kommer att hålla nyvärpta ägg i handen som man plockar från ett rede som man inrett efter alla höns-konstens-regler...

Allt kommer inte att ske på en gång men möjligheten att förverkliga drömmarna kommer att finnas......Och jag har tålamod att vänta i en kvart !!!!!

Kommentarer
Postat av: jojo

ÅH vad du planerat bra..

för du har ju några barn och barnbarn som kan hjälpa till oxå..hehe

se Lina vada i djurskit!!

(obs kom ihåg att fota det tack!)

2009-04-16 @ 08:26:39
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: lina

ja är inge avundsjuk alls, inte alls....:(



undrar om uffe förstår vad han gett sig in i nu bara..

2009-04-16 @ 09:34:30
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0