Såg något som små barn hade skrivit...

Man skulle berätta vad man tyckte om o vad man inte tyckte om.
Barnen tyckte så klart om glass o andra trevligheter, och mindre mycket om sånt som spindlar, arga vuxna och skoskav !! ( Tror jag...?) Minns inte riktigt. Men det jag minns var att två av barnen svarade VARGAR !!?? Barnen som skrivit var 6 o 7 år....

Eftersom jag bryr mej om Vargens vara eller icke vara, så funderar jag mycket på varifrån AVSKYN för just detta djur kommer ? Och jag frågar ofta om detta...Men, jag har hitills inte fått någon förklaring !? " SKJUT-TIG o GRÄV" klämmer dom kaxigaste ur sej....HÖ, HÖ,HÖ !! Eller " Vi har klarat oss utan dom i 100-år !!" Och sen kan man dra till med att dom kommer att äta upp våra barn, våra hundar, vaktmästare o dagisfröknar ...

Och jag kan ju respektera att man är rädd för vilda djur. Jag vill inte möta björn heller. MEN, jag har inga tankar om att utrota dom...Och jag hör ingen uttrycka samma AVSKY för dessa som jag hör angående vargen !

Varför är det så ???? Och varför kan ingen förklara.....

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0