Det ligger Småpysar o sover på övervåningen.....

Leia o Laban är här !!!!

Vi, Irma, Emilia o jag var o barnvaktade Alla barnbarnen igår. Stordöttrarna var på Galej med sin farmor o hennes Veikko.
Kvällen beskrev dom som " Magisk "!!

Vi hadde det väl aningen Magiskt vi oxå.....Turbogodisätning bl.a.

Och idag fick vi med oss två av Gullebarna hem. Mamman åkte till Uppsala och träffade sin vän Fia.

När vi kom hem hadde mannen min STÄDAT UT JULEN !!!?
 Men , Gulle han....Jag blev våldsamt glad. Vem vill se flinande Tomtar den här tiden på året....Och jag tror att man gör dom en tjänst. Räddar dom från att behöva känna sej totalt meningslösa....

Tänk er själva. Att vara en Porslinskyckling på Mårten Gås...Eller en Badring på Halloween. En James Bondfilm ....närsomhelst ???? Inte helt lätt.


Kommentarer
Postat av: Eva

Meen, vilken flitig man du har!!

Fram med fler såna karlar!

2012-01-07 @ 10:06:21
URL: http://evislillablogg.bloggplatsen.se
Postat av: Maija

Sorkmormors julgran rök idag - nytt rekord i den här familjen! Den började barra redan när den kläddes nämligen, och nu hade hon fått nog. Luktade obehagligt gjorde den också, tyckte jag. Som en stekhet dag i skogen, kokande terpentin... :( Då hjälpte föga att den var söt. Imorgon lär hennes tomtesamling se det sista av dagens ljus på ett bra tag framöver, typ 11 månader. Själv är jag lite fundersam - vad ska jag plocka fram när jag tar bort julljusstaken jag ärvt av min mormor? Det känns lite väl tidigt för kycklingar och påskris, även om den första semlan siktades redan för en vecka sen... :)

2012-01-08 @ 15:55:32

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0