Min PLUSSTATUS inför helgen !!

Imorron ska jag åka o hämta två av mina barnbarn, Miranda o Leia !! Dom skall vara hos oss i helgen. Och jag/vi ser fram emot det MASSOR...Två riktiga Pärlor är dom !!

När barnen o jag kom hem idag möttes vi av ett TOTAL-Städat hem !!!! Utan att vi visste det var Ulf ledig idag o hade ägnat dagen åt att städa alla vrår i detta hus....Gulle, han !!!

Barnen på jobbet gillar fisk  !!!! Hade gjort för lite idag. Tror att jag måste ge dom en hel fisk var hädanefter....

Tycker väldigt mycket om mina arbetskamrater !!! Väldigt mycket.....

Igår pratade Irma o jag om mobbing. Och allt det hemska som en mobbad människa måste utstå. Irma sa : Men, undrar hur det är att vara förälder till ett barn som ÄR en mobbare ?? ( Klok dotter !!)

Ikväll när jag pysslade om hästarna satt Anton o Irma hos kaninerna. Dom hade Lilja o Minnah i ett varsitt knä. Och det var mycket kärlek därinne....

Irma o jag tog en promenad med Olivia i Ånge ikväll. Att promenera med en glad hund och prata om livet med sin dotter är Kalas !! En stund av egentid Dotter/mamma...

Min bästa vän ringde på förmiddan idag ! Vi är såna vänner som inte behöver höra av oss dagligen/veckovis/en gång i månaden/ nån gång per år....Blev glad av att höra den rösten.

Har haft ett tungt Fjordhästhuvud i min famn ikväll...

Målat !! En bild på ett gammalt hus i Viskan...Och ser fram emot att fortsätta i morron.

Sen kan jag ju lägga till att jag har dom ALLRA finaste barnen , att det droppat från taken idag, att hönsen äggar ganska bra, att Olivia inte har ont i benet, att vattnet inte tagit slut än, att jag vunnit fem miljoner på lotto.......Skoja bara !! Om det sista.....
 

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0