Det är Älgjakt nu !!!

Jag har jagat älg i ett antal år. Började i Gissjö och sedan i Sillre, Erikslund. Men sen har det varit ett par år då jag inte jagat.
Men nu har jag börjat i jaktlaget som jagar här intill byn. Spännande att börja i ett nytt gäng !!
Har blivit mycket väl mottagen och trivs redan med dom allihop..
Då skogen är ny för mej blir det en del att sätta sej in i. Men en jaktkamrat ordnade kartor till mej. Och man lär sej eftersom. Vädret dom första tre dagarna har varit i ONÅDIGASTE laget...Blåst, tät dimma o regnskurar första dagen. Ett aldrig sinande HÄLLREGN den andra dagen och skurar o blåst idag. Men inte på något vis otrevligt för det !!

När jag satt mej på mitt första pass och vred på rjaktradion var den helt DÖD....Då är det inte kul. Man vill gärna höra vad som händer. Men efter några timmars vrede över radiorackarn, tog jag ur batterierna och "joxade" lite, och se som genom ett under, startade den...



Dimman såg ut att lätta, men så var det INTE !!! Den mesta tiden var dimman tät ända fram till passet...



Och jag hade tak över huvudet så det gick ingen nöd på mej.



Första älgen sköts en bit ovanför mej.



Det är skönt att komma ner till jaktkojan .



Älgen flås...


Och görs iordning för att sen hänga några dagar i slaktboden.
Imorgon ska vi stycka.

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0