Baka, baka, baka........

Vika sky höga högar av tvätt, putsa fönster, bära ved, mocka djurskit, koka Pölsa till ett helt kompani...e ingenting i jämförelse till att BAKA !!!!



Det är så vansinnigt TRÅKIGT !!

- Hade bestämt att jag skulle förära barnen med det årliga Bullbaket idag. Jag röjde köket i det närmaste kliniskt rent innan. Plockade fram alla införskaffade ingredienserna. Plus Matberedaren...

Kallade på barnen som i tur o ordning " Hjälpte till".

Och Mjöl o Deg förbannelsen besannades !!!  ÖVERALLT, var det plötsligt mjöl, deg, uppvispat ägg o pärlsocker.

Bullrackarna hamnade i ugnen. Och sen skulle köket saneras igen. ( Deg torkar fast i köksbänkar Blixtsnabbt !!!!) SLEMMIGA degbunkar skall göras rena, vilket innebär att diskborsten blir Överdjävulskt äcklig under arbetets gång...Pärlsocker har samma förmåga som grannbarret efter Julgranen att dyka upp överallt o när som helst .Sista plåten ska av gammal vana BRÄNNAS och resultatet av detta blir några ynka påsar Bullar !!??

Mina barn är inte bortskämda med Bullbak !! Men jag tror att detta överväger att slippa se sin mor pinas så illa....


Kommentarer
Postat av: Eva

Men du bakade ändå ;)

Bra gjort! Själv så bakar jag också högst en gång om år.. :D

Och då på sin höjd så avancerat som muffins eller en sockerkaka! Haha!!

Hoppas bullarna blev bra!



Ha en fin kväll!

Kram!

2011-03-09 @ 20:21:29
URL: http://evislillablogg.bloggplatsen.se

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0