Lilla ungen min har fått MIGRÄN...

Emilia kom idag på skolan och sa att hennes arm domnat bort. Lite senare kom hon o grät . Hon mådde dåligt och ville bara åka hem...På en gång !!

När vi kom hem la hon sej o somnade på en gång för att vakna en timme senare med värsta Huvudvärken. Och då slog det mej att det var ett Migränanfall. Jag hade själv migrän under många år då jag växte upp. Tidvis en svår sådan med 2-3 anfall i veckan. Mina attacker började med domningar i ena armen, domningar i munnen, totalt synbortfall i ca en kvart och sedan kom den OERHÖRDA huvudvärken rullande. Och då var jag utslagen i ett dygn. Kräktes vid minsta ljus eller högt ljud. Bedrövligt...

Och nu verkar det inte bättre än att Lillvännen fåt det !!

MEN, det finns mycket bättre hjälp att få nu. Och på måndag åker vi till farbror/tant Doktorn.

- Hon sover nu efter att ha kräkts. Och det har hon nästan gjort i fem timmar nu.
Hoppas att det är lindrigare då hon vaknar......

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0