Det känns Olustigt i dessa Vargjagartider......

En jakthund blev dödad av vargar i min by för några år sen. Det blev ett rackarns rabalder......Och jag blev vittne till hur människor började vittna om sitt HAT mot dessa djur. Jag frågade människor jag mötte och alla hadde en åsikt om Vargarnas vara eller Icke vara !!! Kassörskan på Konsum sa : Jag säjer som gubben min. SKJUT, GRÄV o TIG !!! Dagisfröken sa: Dom ska !!!

Det var ett kompakt Hat mot dessa djur....

Konstigt !??
Jag har försökt prata vidare om detta. Försökt förstå varifrån detta HAT kommer..??
Men jag får inga svar.....

Det var en så ny insikt att det faktiskt finns människor som vill bestämma vilka djur som ska få finnas....

Nån vag kommentar om att dom är farliga, men jag tror inte att folk egentligen tror på det. Att dom dödar en Oherrans massa älgar stämmer ju inte heller...Att dom kommer att avla av sej " likt Lämmlar" ?? Nä.....

Det vettigaste jag hört är att vargen får ta FAAN för allt annat elände !!! Att vi människor behöver kanalisera vår ilska på något...

Varför är dom så ARGA PÅ VARGAR ????




- Den lilla stam vi har i Sverige är sårbar !! Det skulle behövas många fler vargar för att den skulle bli en väl fungerande stam.

Jag jagar, äter kött och är inte fanatisk på något sätt. Det jag oroas för är att det plötsligt finns ett VAL......Ska vi ha Vargar eller INTE......

Kommentarer
Postat av: Eva

Man ska enbart "hålla käften"! Öppnar man munnen utan att tycka si eller så, så får man "fan för det"- folk nästintill hoppar på en och är urarga "varför vill du ha vargen kvar för?" "-De tar våra jakthundar och om några år kommer de till våra byar och tar våra barn". Gah ;-/ Jag säger bara kort och gott-Jag vill ha vargen kvar! Och bara för att jag säger det så måste jag inte precisiera mig om "varför".

2011-01-16 @ 15:46:27
URL: http://kvarnvagens.blogg.se/
Postat av: Maija

Det finns en liten knepig grej här nere i "södern" - vildsvin. En enda flock plöjer sönder ett enormt område på ingen tid alls, vilket blir dyrt för markägarna. Vildsvin är livsfarliga både för folk och hundar - men de är ganska skygga.

Och det finns många, alldeles för många enligt Naturvårdsverket, 50 000 och 80 000 djur... - men det borde inte vara något problem eftersom man får jaga 10 månader om året.

Vem hatar vildsvin så till den milda grad att även kassörskorna på Konsum skulle få något svart i ögonen? Ingen...

Vem skriker högt om vildsvinsslagna jakthundar? Ingen...

Biltrafiken dödar fler hundar om året än tom. de som skadeskjuts av jägarna själva. Vem skriker? Ingen...

Vilken konstig kultur vi lever i.



2011-01-16 @ 17:23:15

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0