Brev !!! Skrivna på alldeles riktigt papper......

Hur ofta skriver du ett brev med en PENNA nu förtiden ??
Vi Mailar, eller har kontakt med våra vänner via Facebook.

Det innebär att det inte kommer att finnas nått att läsa för våra efterlevande. Dom kommer inte att ha tillgång till eventuella mail som kan tänkas finnas kvar...

Tanken slår mej då jag har en låda med gamla brev som mamma o pappa skickade till varandra innan dom "byggde eget bo". Det är en hel massa Gullegull o en hel massa STORSTILADE kärleksbetygelser, MEN det är oxå små vardagsbeskrivningar. Om vädret om släktingars väl o ve, framtidsönkningar, Hopp o Förtvivlan. Och allt detta kan jag läsa om.....Än i dag !! För det finns där i en låda i vårat förråd.

Mina barn kommer att hitta mina MÅNGA dagböcker från då jag var ung. Där jag skriver om den vardag som var just då. Men dom kommer oxå att hitta ett par kartonger med BREV som jag fått från vänner. Där vännerna reflekterar över vad jag skrev till dom...

Såna brev kommer ingen att hitta sen....

SKRIV brev !!!!! PAPPER med PENNA....



Så att nån kan få hitta dom sen......

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0