Såg något riktigt HEMSKT idag........

När barnen och jag åkte hem från skolan idag stog det en OLYCKA-skylt alldeles innan bron. Och det stog en Räddningstjänstbil där. Jag sa till barnen att titta åt andra hållet då vi passerade. Det var full aktivitet vid stranden . En båt hade dragits ut på isen . Jag tittade ut över isenpå älven och efter en stund såg jag vad det gällde. En ÄLG kämpade för sitt liv i en vak.



Räddningstjänsten kämpade oxå....Men vissa saker kan man inte lyckas med hur gärna man än vill.

Vi åkte vidare men bestämde oss för att åka tillbaka och se hur det gick. Då var vaken tom.....Och vi förstog att älgens kamp var över. Mycket tragiskt . Och mycket nära livet !!!
Barnen och jag pratade länge om det vi varit med om.
Och ena dottern sa att " Sånt här händer nog då o då i skogen utan att jag visste det " Så sant .



Im so sorry, Älgen.......




Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, fy så trist :(

2011-02-11 @ 22:22:24
URL: http://kvarnvagens.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0