Jag tycker att Våran skola är så himla bra...

Men när folk undrar varför den är så bra kan det vara svårt att förklara.

Skolan är ju ganska liten. Det går 43 elever där. Den ligger i en mindre by. Med skogen alldeles bredvid. Eleverna är i åldrarna från Förskoleklass till 7 an.

Jag jobbar ju som kock på skolan och har en alldeles fantastisk DIREKTkontakt med barnen. Under förmiddagarna kommer det in unge efter unge till mej i köket o frågar vilken mat det ska bli. Dom kollar o frågar och ger tips om vad dom vill äta.
På rasterna ser jag barnen utanför fönstren. Jag ser hur " storkillarna" leker med dom små barnen....Dom stora barnen får vara barn !!!

Jag ser att barnen känner sej trygga med alla vuxna på skolan. Så klart det blir så då det är en sån liten skola.

Och igår såg jag något speciellt !!!

När jag gick ut såg jag våra STORA pojkar nere på gården som är granne med skolan. Alla med en snöskyffel i näven. Dom hade gått ner och frågat den äldre mannen som bor där om han ville att dom skulle hjälpa honom att skotta hans gård !!!???

Han tackade ja till det erbjudandet och pojkarna skottade tillsammans med honom gården. På sin Lunchrast !!!!

Jag är så STOLT över dom. Bästa ungarna......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att höra. Jag minns att jag också trivdes väldigt bra där. Däremot tror jag inte att jag hjälpte till att skotta några gårdar.


Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0