Läser en bok....

..om barn som växt upp i olika religiösa sekter !!

Och det är för mej nästan offatbart att det finns såna " paralellvärldar"alldeles inpå oss.

Jehovas vittnen, Knutsby Filadelfia,  Hare Krishna, Finlands förbedjare och Familjen ( tidigare Guds bsrn)


Det finns inget FÖRLÅTANDE i dessa sekter. Bara ett krav på underlydnad av deras medlemmar.
Jehovas vittnen är övertygade om att dom är människor som VET sanningen..Väldigt skumt !!??
Och inte det minsta ödmjukt...Jag har funderat mycket på vilka människor som väljer att följa deras lära. Tror att det antingen är "svaga" människor eller människor som vädrar en maktposition för sin egen del. Barnen väljer inte, dom tvingas !! ( Sök o läs gärna om deras verksamhet.)

Hare Krishna skrämmer sin barn med att vi som inte tillhör dom , är Köttätare o fullsmockade med DEMONER.
Barnen fick inga leksaker, inga kläder , inget TOALETTPAPPER ??? i deras kollektiv.

Jag är inte kristen, men känner mej ändå välkommen i den svenska kyrkan om jag vill. Även om det bara sker vid dop, konfirmation, bröllop o begravningar. Som barn följde jag med mina föräldrar på gudstjänst ibland. Men det var ingen skrämselpropaganda där, det var bara Tråkigt ! Men jag förstog iallafall att man kunde bli förlåten oavseett vad man gjort..Och det tycker jag är en fin tanke.

Jehovas vittnens sekt har funnits/finns i min närhet , jag har haft kontakter med människor som valt att ta sej ur den, Och jag har förstått hur djupt rotad en sån uppväxt blir.

En kompis i min ungdom gick med i Guds barn. Det var en fasa att se hennes förändring...
Och INTE var hon lycklig heller. Snarare mentalt lobotomerad..

Dessa sekters ideér är så skumma att man förstår att människor måste skrämmas till att annamma dom

Läs gärna boken !!

Kommentarer
Postat av: Maija

Tack för tipset! :)

2011-12-08 @ 11:49:27

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0