Nu är det alldeles snart PÅSK !!!!!

Jag tycker mycket om PÅSKEN....



...då gör man bara det man vill !!!
Inte som Julen då det känns som att ALLT ska klaffa för att det ska bli en riktig Jul. På Påsken finns inte dom kraven.
Det är lixom en " Tjo-Flöjt-Helg"......Jag tänkte idag att man kanske skulle köpa sej ett påskpynt till !!! Möjligen...



Alltså INGA KRAV !!!!! Bara en hel massa ROLIGHETER...

Och i vår familj har vi Hastigt o Jättelustigt infört en ny Familjetradition.  ALLA firar Påsk hemma hos oss ( Hedenhösfolket !!!! Urmodern o hennes man...)

Stora barna nappade lyckligtvis på detta direkt. Så till helgen kommer dom hit allihop.

- Jag tänker ofta på att jag fått fem barn. Jag som är ett " endabarn " !! Och att två av dessa barn fått två egna barn själva.....9 Barn !!!!! I min familj. Och att alla finns i min närhet.......Det känns förunderligt o Bra.

Nåväl, Alla kommer hit o nu pyntas det med Påskdun överallt där det passar sej att pynta med såna.....Alla 4 ( Får nog skaffa nån till ändå )Påskdekorationerna är framplockade. GODIS är inhandlat  !!!


Det ska bli såååååå kul !!!!


Kommentarer
Postat av: hanna

Vi längtar ihjäl oss!! :D

2010-03-30 @ 08:18:22
Postat av: Maija

Herreminje vilka mängder godis det kommer att gå åt!!! 9 små och större barn (och kanske möjligen sambon också gillar att få påskägg...? :D )

kram på er alla o Glad Påsk! (ja påsken är härligt prestigelös, hurra för kokta ägg, sill och lax...!!)

2010-03-30 @ 22:07:45
Postat av: Sara

Ja, det är lustigt att på påsken så blir det plötsligt roligt att göra allt (nästan) som man bara måste till jul. Liksom; 'skitsamma om vi glömde nåt på påskbordet' thohejhaderittanlej. typ. SÅ säger man inte om man glömt ngt på julbordet minsann! :D

2010-03-31 @ 09:46:17
URL: http://snomonster.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0