Min " gamla" vän Maija dök upp.......

Hon är inte gammal, det var bara så OHYGGLIGT länge sen vi sågs !!!

 - Närmare bestämt så sågs vi sist 1991.....Och det är allt ett tag sen. Hon o jag träffades när vi gick på konstlinjen på Ålsta Folkhögskola.( 1977-78 )  En STOR tid i mitt liv !! Och sen höll vi kontakten med varann.
Vi flyttade lite hit o dit under åren, men ringde och framförallt SKREV brev !!! På riktigt papper ....
Maija hade en stor o viktig del i mitt liv då jag blev mamma för första o andra gången. Hon hälsade ofta på , men därimellan skickade hon presenter till mådöttrarna. Många fina handgjorda gåvor till dom...Hon var nog deras MOSTER .Jag kunde bolla problem med henne och det var väldigt tryggt att ha henne som vän...

Vi färgade garn tillsammans, fiskade fisk i Norge, jagade förrymda grisar, planterade rabarberplantor....Bärjade hö........Och PRATADE !!!

Sen nån gång där i början av 90-talet kom vi lite grann IFRÅN oss... Vet inte varför eller hur.
Tänkt på henne har jag gjort ofta !!! ( Finns många saker jag sparat som påminner om henne.)

Så fick vi kontakt igen för ett tag sen. ( Nått år sen..) Via min ena dotters Blogg tror jag . 
Hon skulle åka till Umeå och vi bestämde att hon skulle hälsa på oss på vägen söderut igen.

Och då blev det så att jag efter alla dessa år åkte till busshållplatsen vid Hallstaborg och väntade på bussen. Och när den stannade klev MAIJA av !!!!!
Det blev ett MYCKET KÄRT återseende.....

Det händer väldigt roliga saker i livet ibland.


Kommentarer
Postat av: Maija

Måste vara så att våra tankar mötts då och då, för nog har jag tänkt på dej också, OFTA!

Du lärde mej "allt" om små barn genom att vara en sån bra mamma själv - har du glömt att du hade "jour" när jag stod rådlös om min egen unge och svaret inte fanns i Annas "Barnaboken"??



Jag fnissar (=kacklar) fortfarande av pur glädje över att ha träffat dej igen! och upplevt hur fint du har det nu. Och du är inte dag äldre än 32! (konstigt... då måste jag också vara 30-nånting...) :-) Kram!

2010-07-28 @ 09:18:59
Postat av: Maija

glöm nu inte att skaffa en fläder, minst en!!! (för du vill ju både göra blomsaft och bärsaft... och plantera i mysigt söderläge!!!)



http://www.odla.nu/artiklar/sambucus.shtml

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/caprifolia/sambu/sambnig.html

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fl%C3%A4der

2010-07-28 @ 09:48:17
Postat av: Maija (igen....)

PS. det ska tydligen gå att driva upp från frö, jag plockar och skickar nåt kilo i höst! ;-) DS.

2010-07-28 @ 09:50:56

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0