Helgens UPPDRAG är utfört !!!!

Och det var alldeles UNDERBART !!!
Irma, Emilia o jag for till Matfors för att " barnvakta" dom kära små barnbarnen mina.
( Jag hade anat en liten oro i rösten på barnbarnens mammor inför att vi skulle se efter ALLA fyra samtidigt...)
Men DET hade dom inte behövt ha !!
GOARE ungar kan jag inte tänka mej.

-Minstingen i skaran har överöst oss med Kramar som varit i klass med att få ha en tung, varm ?? smältande Glass i famnen. Han har ena stunden stått med glittrande ögon och värsta Don Juan smilet, ruskat nekande på huvudet o VÄGRAT komma för att byta blöjor för att i nästa sekund ( med samma glitter o samma leende) slänga sej på golvet redo för rengöring. Hans syster har på sitt underfundiga, MYCKET Kloka sätt talat om i Detalj hur hon vill att saker o ting skall utföras, den lilla tjejen är ORUBBLIG i sin världsbild. Största tjejen i skaran har självmant axlat uppgiften som ALLVETANDE, o med ett ytterst välorganiserat sinne hjälp oss hitta både hitta toapapper, Partysugrör samt visat oss hur fjärrkontroller fungerar.
Hennes lillebror har varit den Totala Stämningshöjaren !!! Partyfixaren med en grym social kompitens.

Vi byggde om rummet till ett "SOV-HAV" !!! Mammans dubbelsäng, en stor uppblåsbar madrass bredvid den två enkelmadrasser bredvid varann efter det.....Sovning i HELA rummet !!!
Irma o Emilia såg på Melodifestival medan minstingen underhöll oss andra med ett sjurackarns bra joller tills alla sov.
Vi såg lite mer Tv , sen la vi oss oxå. Minstingen beställde välling ett otal ggr under natten ( och jag fick en Flash back !!! Inte så oherrans länge sen det skedde varje natt...)

Nån gång där mitt i natten vaknade jag av att en liten pojke sprang förbi sänändan. Han sprang jättefort o sa när han passerade mitt förvånade ,nyvakna ansikte " Jag ska bara kissa !!

Jag hade glömt att den lilla pojken skulle ha NATTBLÖJA på sej.......Men det fixade ju han galant !!


Nåväl, natten var lugn o det blev morron o vi fick mysa med dessa LJUVLIGA rackare en stund till.
( Jag tycker att mina äldsta döttrar är UTE på Galej lite för lite !!!!! )

Kommentarer
Postat av: hanna

Vill du att jag ska vara ute på galej oftare så kan jag absolut ställa upp!

Och om inget galej bjuds så skulle jag kunna tänka mig att SOVA ett dygn eller två!

2010-02-07 @ 20:45:20
URL: http://dancingnancies.blogg.se/
Postat av: lina

åh va fint skrivet om barnen. :D

2010-02-07 @ 21:25:02
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0