Den 16:de börjar jag på mitt nya jobb.....

Men huvudet är fullt av Planering redan nu......

Ett Tomt kök skall bli ett Fungerande kök !!! Från att ha arbetat i ett fullt utrustat kök till att klura ut vad som BEHÖVS matlagningstekniskt....

Matsedlar ska planeras ..
Bra mat som barn VILL äta !!! Då jag ABSOLUT inte tänker köpa några halvfabrikat krävs det att jag praktiskt kan laga maten med den utrustning som nu finns. ( Det finns inget stekbord i köket än så länge !) Det innebär att t.ex Biffar steks i stekpanna...Att jag kommer att använda ugnen en hel del.

Men det känns inte som ett problem egentligen. Glädjen av att kunna laga RIKTIG mat till barnen uppväger den arbetsbelastning det kanske blir i början...

Det är en HJÄRTESAK för mej att mat lagas på ett BRA sätt.....


Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0