ÅH, vilken Kalasdag jag haft !!!

Idag var första "riktiga"dagen på Erikslunds skola. Dagen då dom vi är där för kom. Eleverna !!

Det var lite pirrigt för oss allihop som jobbar där. Det var en hel del som vi ville skulle klaffa den här dan.... Känns så bra med mina arbetskolleger. Anna, Erika o Pära. Och så har Tina kommit till oss oxå. Och dom är så himla bra allihop.
Kl.9.00 skulle alla komma.  Vi skulle ha en Fruktbuffè o Ballonger skulle blåsas upp. ( 50 st heliumballonger !!) Svenska flaggan skulle hissas.  Bord skulle smyckas. Dagbladet kom o ST. Radio Västernorrland kom oxå. Och Blombud.....Och mitt i detta skulle kyckling strimlas och marineras, grönsaker skäras o stekas till lunchen !!Nudlas kokas o en Salladsbuffè göras..Bord skulle dukas o smyckas .

Ett nytt kök som inte är helt utrustat än. ( Stekte det som borde stekas i ett stekbord i omgångar på spisen) Att inte veta hur mycket mat som kommer att gå åt...( Hur lite äter barnen i förskoleklassen och hur MYCKET äter dom stora barnen ??)
 Tina kom in o jobbade i köket oxå. Och hon är Kalasbra !!

Nåväl, det gick bra med maten !! Serverade Kycklingwok idag. Och lyckan var stor då elever sa att maten var Jättegod !! Och när dom tog mer mat flera gånger..Fick möta dom allra Goaste lunchgästerna !! Jag blir så himla tacksam o glad då jag får sånt beröm. Att gästerna tycker att det är bra...

Nu är vi på gång !!!



Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0