Just den här tiden på året är lite MAGISK......

.....det är mer SNÖFRITT än snötäckt !!!!!  Det är då det börjar hända grejer. Och det bästa är att ALLT lixom är kvar.
Man säjer inte " Minns du i våras.....Tänk va våren gick fort !!! Det är NU det händer. Och jag sitter på första parkett  !!

- Då vi flyttade hit hamnade ju alla grejer där dom fick plats. Men idag har jag med uppkavlade Helly Hansenärmar o glöd i blicken gett mej på Lagårn.
Kånkat omkring kartonger, staplat hinkar,burit bräder från ett ställe till ett annat, gett alla krattor o andra trädgårdsverktyg ett eget litet" bo"...
Rivit en vägg i vebon för att göra utrymme för vårens HÖNSHUSBYGGE !!! Hade ett Planeringsmöte med Ulf om utförandet.....Det kommer att bli BRA !!!
Alla Hundra katterna ( 6 st) rände runt som galna i vårsolen . T.o.m Katt-åldermannen Tage krumbuktade o levde rövare.

Kollar allehanda Hönslänkar i jakt på dom höns jag vill ha. Wyandotte, Sussex eller Orpington står främst på önskelistan.
Jag har haft en hel massa olika hönsraser i mitt liv o vissa tycker man mer om....

Grävde ner ett gäng Tulpanlökar i höstas. Bara för att jag skulle.......Nu har dom tittat upp !!!!!
 
Tycker väldigt mycket om att bo här......

Kommentarer
Postat av: Maija

Hedemora!!!!!! snälla, rara, söta höns...

2010-04-17 @ 19:14:24

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0