FISKGRYTA.....



....gjorde jag på jobbet idag !!!!  Fick beröm så den var OK....

Det är ju så attans kul på mitt MAT-jobb för vi använder bara riktiga råvaror. Så fiskgrytan gjordes på färsk fisk och färska grönsaker. Jag mår så himla gott när jag står där och förbereder maten. Skär fisken, ansar och hackar morötter, paprika, purjolök och gul lök. Lite som att lägga upp färger på en palett om ni fattar vad jag menar.... Sen  "skapar " man maträtten !!!!!!  Lite curry, hummerfond och gurkmeja gjorde att färgen på anrättningen blev kalasfin... Kokt potatis, en klick ört creme fraishe och lite färsk persilja gjorde att tallriken som serverades såg riktigt fin ut.

I morgon skall det kokas Köttsoppa på " riktigt " !!!!!!

Nu ska jag landa i soffan framför Tv-apparaten.

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0