Fick en utmaning av Lina.....

3 Jobb som du haft ??

Då tar jag tre roliga......Bildlärare ( Bland det roligaste jag gjort, att få lära VILDJUR i tonåren att rita )
Styckare/Slaktare på ett litet gårds slakteri ( Tycker om att kunna saker från grunden o eftersom jag är på gränsen till sjukligt intresserad av mat var det mycket givande..)
Kock ( Det blir väl inte roligare än det !!! Ge mej en kålrot o låt mej försöka göra nått gott av den...

3 Platser jag bott på ??

Hackås, Jämtland.
( Där e jag född o där bodde jag tills jag var 18 år)
Umeå ( En kort stökig tid i mitt liv , enda gången jag försökt bo i en stad....Kommer INTE att göra om det !!)
Gissjö, Fränsta ( En tid med vatten, djur och mina första två barns barndom..)

3 Saker jag gillar att se på TV ??

Nip Tuc .( Lagom galna plastkirurger i en lagom galen värld.)
Vad blir det för mat. ( Vem kan motså den Kockens härliga inställning till matlagning...)
Alla Bygg-program !!!

3 Favoriträtter ??

Harkel, harkel......

Nää, jag härmar Lina !!
OST !!! I maten, på maten, till maten eller alldeles för sej själv...
SKALDJUR !!  Räkor på längden o tvären, med goda såser eller utan goda såser, varma eller iskalla..
GRÖNSAKER !!! Gröna eller röda, varma eller kalla, tillsammans eller var för sej....

3 Platser som jag helst skulle vilja vara på nu ??

På ett Museèum ( Där jag gick o tittade på VÄRLDENS bästa konstutställning...)
I en hästhage en sommarnatt !! Omgiven av betande hästar o sommarnattsljud...
Framför en marsvinsbur !!! ( Där det nyss fötts små marsvinsbebisar.....)

...eller kanske på en konsert med Ozzy Osbourne, eller på ett plan på väg mot London, eller på väg ut ur en garnaffär med kassen full av garner ( om jag var i en sticka-strump-period....) Eller kanske vid en tjärn med eld o fiske, eller kanske en tidig morgon på ett älgpass då det håller på att ljusna, kanske när man är på väg ut från tandläkarn o både plånboken o en själv överlevt !! När man hittar dom första potatisarna i landet.... Framför grillen på sommaren............................................................Fast det känns rätt bra att vara HÄR o NU oxå !!!



Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0