Mitt födelsedagsfirande fortsatte i går.....



- När jag kom till jobbet stod Ulrikas bil på parkeringen. Men när jag kom in i köket fanns hon INGENSTANS !!!??? Grindarna in till köket var stängda och allt var bara jättekonstigt..... Men när jag öppnat grindarna och klev in i det släckta köket kom hon farande ut ur ett förråd sjungandes " Ja, må hon leva....!!!! ( Fattade först INTE hur hon kunde vara där när grindarna var nere, men hon hade smitit in en bakväg !!) På bordet stog det uppdukat två JÄTTE-Räkmackor o kaffe o tända ljus !!! Gulle hon......
- Sen lite senare kom blombudet till köket. På adresslappen stog : Hon är född i tvillingarnas tecken och är bra på att servera välling !!  Och i paketet var det en STOR röd ros.... Tankarna snurrade vilt ett tag, men jag kom på att det var ifrån en gammal man som bor på " Hemmet " !!!  KRAM till honom...

- När lunchen serverades ropades jag ut till matsalen. En av damerna tog mej i handen och bad mej följa med....
Hon ledde mej in till matsalen där alla gamla satt o väntade på maten. Och så säjer hon till dom här människorna , dom flesta är över 80 år, att nu skall vi sjunga för vår Kock  .....Dom ställer sej upp ( dom som kan ställa sej upp.) Och så sjunger dom " Ja må hon leva !!!!!................................Medans damen håller min hand o agerar KÖR-LEDARE !!!!
Jag har ALDRIG stått på en vackrare scen.....

- Sen efter lunchen dyker alla arbetskompisar upp ( Även dom som var lediga den dan.) Och så sjunger dom  och överlämnar ett ÄPPELTRÄD !!!  Som dom tycker passar att plantera på vårt nya hem...
JAA !!! Hur fint tänkt är inte det !!

När vi kom hem på kvällen efter att vi varit o grejat i Granboda hängde det ett kuvert på dörren. Det var ifrån mina ex-Svärföräldrar och ex-Svägerska/svåger ( Och fortfarande riktigt GODA vänner !!!!!!! )

Jag fick ett gulligt kort från Uffes mamma , syster o man oxå.

Och så fick jag en massa Grattishälsningar på Facebook !!!!!!!!!  Gulle ALLIHOPA.......

Det var ju Bus-Kul o fylla  " Jämna År "


Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0