Säj INTE detta till nån !!!!!!!

Jag hade faktiskt tänkt baka bullar idag.........Och dom som känner mej vet att det är förenat med STOR vånda !!!!!!!  ( Dom gånger mina barn känt doften av nybakade Bullar här hemma är sorgligt lätträknade.) 
 Uffe sökte fram en super-hushålls-assistent som han hadde i sina gömmor. Och så handlade han allt vad som kan tänkas kan till ett redigt Bullbak !!!        MEN , nu har jag bestämt mej för att skjuta upp projektet till i morron !!!! Försvarar mej med att jag ännu inte var MENTALT förberedd..... Stackars barn !!

Kommentarer
Postat av: Maija

Jag tror att jag har det bra - för jag säjer bara "mmmm, skulle vara gott med kanelbullar" å då säjer sorken "gör du degen?!" "ja!", säjer jag å klafsar ner allt i assistenten, kör och jäser och när klockan ringer så har jag plockat fram kanel, socker å margarin och plåtar.

Sen behöver jag bara diska... :-) å det gör jag så gärna om jag får nybakade kanelbullar!

vi har tränat på det här sen sorken var lill-liten och nu klarar han hela processen själv utan att blinka (men det är ju så trevligt med team-work!)

PS. Jag rör ut jästen med en visp i bunken - varför fick man inte lära sej det på hemkunskapen??

2009-01-24 @ 15:05:19
URL: http://tantelin.livejournal.com/
Postat av: Maija igen...

Men du är bra på kakor och matbröd! Jag har kvar ditt recept på Uppåkrakakor :-)

2009-01-24 @ 15:10:06
URL: http://tantelins.blogspot.com/
Postat av: lina

jaså du kan baka kakor minsa, där se man.... men heja heja. barn ska inte behöva växa upp med frysta köpe bullar i munnen. huga ligen.

2009-01-24 @ 15:23:48
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0