Var ledig idag men.....



...åkte till KÖKET och förberedde lite inför Påskhelgen !!!!!
Vi serverar Lammstek på lördag och jag ville göra den.
Stekarna var fina o jag behövde bara putsa dom litegrann.....Sen späckade jag dom med mycket VITLÖK ( gjorde hål i köttet o stack in delade vitlöksklyftor där...) Smorde in dom i först CITRONSAFT sen OLJA. Sen gned jag in stekarna i en kryddblandning som bestod av en alldeles fantastisk kryddblandning som heter " Herbes de Provance" ( Bästa  lammkryddan....) och Salt !! Sen SKJUTS IN I UGNEN !!! Hög värme först tills stekarna fick fin färg o sen på riktigt låg temperatur tills dom var klara....( Stektemp som visade ca 70 grader ) Sen blev dom inlindade i folie under avsvalning.

Och så skar jag den fantastiskt FINA Lax som vi skall servera med Romsås i morgon och som vi får från Sjöboden !!!  Jag blir så glad då jag får "sätta Kniven " i riktigt BRA fisk......

Vad det gäller mitt arbete är jag PRECIS där jag vill vara.

Kommentarer

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0