Var så Rackarns TRÖTT....



...då arbetsdagen var slut !!!!! 

När jag kom på jobbet imorse visade det sej att flera var sjuka o att gårdagens arbetslag inte förberett nånting alls....... Jag skulle göra Fiskgryta men fisken låg kvar i frysen, så jag fick snabbtina allt vad jag hann.. morötterna var nästan slut, ingen hade gjort nån pannkakssmet , INGENTING var förberett inför en dag då vi var alldeles för lite folk. 

Det skulle som sagt göras Fiskgryta, stekas Bacon , stekas Blodpudding, packas Kräm, göras mackor, kokas Gröt, stekas Pannkaor, kokas Soppa ( i dag blev det på en SPIK !!!) stekas Potatisbullar, göras Salladsbuffé ( som heter duga !!) m.m, m.m.....
Min " Vapendragare " Ulrika som skulle ha slutat kl. 13.00 stannade till kl.18.00 istället o " Turbojobbade " i ilfart , Bästa vikarien Julia som skulle ha kommit kl.13.00 var sjuk. Kalas-duktiga G kom på em som en räddande ÄNGEL o stekte Pannkaka som luktade så gott att folk strömmade till från alla håll...... Våran lokalvårdare E såg vårt dilemma o sa med snäll röst : Jag tittar in o diskar undan under dagen !!!  Arbetskamraten B rände runt o slet som en myra,och mitt i hela härligheten var jag tvungen att sluta en o en halv timme tidigare för att hinna hämta barn på dagis o fritids...Jag var TRÖTT då jag satte mej i bilen !!

Och under färden till dagis planerade jag hur jag skulle ge mej på den GIGANTISKA disken jag visste väntade hemma....( Förrutom att det skulle lagas middag o läsas läxor o få ÖVERTRÖTTA barn i säng ). Men då jag kommer in i köket visar det sej att MANNEN som sa att han skulle hem som hastigast idag, hade diskat upp hela " Regementes-disken " och fixat middagsmat till oss !!!!!!  Men ÅHH !!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter verkligen som en riktigt hektisk dag! Såg dig bestämt på tv häromdagen, pratandes om er förmåga att laga mat från grunden. Väldigt bra! :)

2008-11-27 @ 00:33:34
URL: http://san-lonelypilgrim.blogspot.com/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0