I skydd av MÖRKRET.......



....och TOTALT FÖRKLÄDD stals årets JULGRAN !!!!!

Uffe har aldrig varit inblandad i denna form av kriminalitet men lät sej till slut övertalas att agera FLYKTBILS-CHAUFFÖR ...Vi kontollerade utrustningen ( Såg, yxa, motorsåg o sax...) Synkade våra klockor o begav oss ut. Efter 2,5 minuters färd sa jag  " Stanna här !!! " Efter att ha kollat först till vänster sen till höger o så till vänster igen, gled jag ljudlöst ut ur bilen. Sen gled jag lika ljudlöst över snövallen o ner i diket där mitt OFFER stod . ( Jag hade redan under dagen utsett just detta träd. Så jag kunde agera SNABBT o EFFEKTIVT !!!) Det hettade till ordentligt då en bil dök upp , men som den drivna julgranstjuv jag är , duckade jag bara o låtsades att jag behövde kissa.....( Med en såg i handen ???) Nåväl, jag arbetade frenetiskt o kunde efter 2,45 min ge tecken till Uffe att det bara handlade om sekunder innan jag skulle skrika : KÖÖÖR !!!!  Efter några sekunder då jag kravlat mej upp ur diket med mitt byte i ett fast grepp och hade slängt in det i bakluckan skrek jag : KÖÖÖR !!!!

Och nu står den här ute i en snödriva o väntar på att bli klädd av MEJ....
( Jag hade planerat att göra det ikväll, men fick INTE !!!???? )

Kommentarer
Postat av: hanna

åh. önskar att jag hade varit med.



Varför får du inte klä den? Och för vem?

2008-12-17 @ 23:12:12
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/
Postat av: Reneé

För Uffe !!! Det ska städas först o det ska göras plats för alla julsaker o så ska det städas igen......

2008-12-17 @ 23:39:47
URL: http://motivlivh.blogg.se/
Postat av: Maija

Mycket tjusig mustasch!!!

2008-12-17 @ 23:41:53
URL: http://tantelin.livejournal.com/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0