KURRE hette han !!!!!!

Om man bortser från hundar, katter o hästar , så e EKORRAR mitt absoluta FAVORITDJUR !!!!!!!!


- En gång i ett " tidigare" liv hittade jag en halvt ihjälslagen liten ekorrunge utanför husväggen.Han hade ramlat ner från trädet han bodde i.  Han fick såklart heta Kurre !!   Illa tilltygad men vid liv var han . Och under fem dagar levde vi ihop Kurre o jag !!! Jag bar honom innanför tröjan o han sov i en välbäddad liten låda på min kudde på natten. Var tredje timme åt han. Jag ringde en veterinär samma dag jag hittat honom o frågade hur jag skulle göra ? Veterinären var uppriktig o sa att det var en minimal chans att Kurren skulle överleva, men sa att jag skulle ge honom modermjölksersättning. Så jag ringde vårdcentralen ( det var på helgen..) och frågade hur jag skulle få tag i sånt ?? Och den personalen var hur tillmötesgående som helst o lovade fixa ersättning via Apoteket o ringde sen o talade om när jag kunde komma o hämta den...Han var pigg o jag trodde att veterinären haft FEL, men på femte dygnet blev den lilla skraltiga ekorrungen dåligare o dåligare....Jag hade honom innanför tröjan hela tiden . Men så började han liksom "dra" efter andan, oftare o oftare. Och så DOG han. Och det var så vansinnigt sorgligt !!!!  Döttrarna o jag grät så mycket......Vi lade honom i en Fin ask och begravde honom så han hade utsikt över sjön. Flera dagar efter detta hade jag nån slags konstig känsla i händerna. Mina händer SAKNADE att hålla i lilla Ekorrungen !!!  Han var en märkvärdig Ekorrunge som satte sina spår då vi fortfarande pratar om honom....

Kommentarer
Postat av: lina

ja i lådan vi fått av famor besgravde vi han, hon blev inte glad när vi råkade berätta det...

2008-12-20 @ 22:56:21
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: hanna

åh älskade lilla kurre..

2008-12-20 @ 23:58:24
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/

Säg hej!

Vem är du?
Vill du slippa skriva det igen?

Bloggar fröken/herrn själv?




Trackback
RSS 2.0